Zvolení politici zastávající funkci v dozorčí radě veřejného podniku by měli díky svému přístupu k informacím o fungování tohoto podniku spolupůsobit při kontrolní činnosti Nejvyššího kontrolního úřadu, který daný podnik kontroluje.
Pokud by osoby reprezentující veřejný zájem v dozorčí radě podniku poskytující služby veřejného zájmu měly povinnost spolupůsobit při kontrolní činnosti Nejvyššího kontrolního úřadu, který by daný podnik kontroloval, ulehčila a zároveň by se zefektivnila kontrolní činnost tohoto úřadu.
Zdroje:
- OECD: Zásady OECD ohledně správy státem vlastněných společností, 2005, II.F.4.
- Výroční zpráva BIS za rok 2010, str. 4
- Výroční zpráva BIS za rok 2012, str. 6
- Fadrný, M., Bouda, P., Česko, země trafik, Frank Bold, 2014, sekce 3.2., str. 16– 17
- Politická kontrola a korupční potenciál veřejně vlastněných podniků, Centrum aplikované ekonomie při Institutu ekonomických studií (Univerzita Karlova v Praze), 11. 9.2013, str. 1 a 8
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 14: Dozorčí rady veřejných podniků, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje