English

Protikorupční barometr


Historie změn

Transparentní financování politických stran — #43 Identifikace fyzických osob platících straně přímo volební reklamu

Na každé volební reklamě, například billboardu, by měly být následující údaje: pokud by volební reklama byla placena z transparentního účtu strany: číslo smlouvy, číslo faktury, číslo transparentního účtu, datum odeslání peněz, jednotková cena, webová stránka strany, kde jsou k dispozici k nahlédnutí uvedená smlouva, faktura a výpis z účtu prokazující zaplacení; pokud by volební reklama byla placena přímo fyzickou osobou (mimo účetnictví a transparentní účet strany): číslo smlouvy, číslo faktury, číslo transparentního účtu, datum odeslání peněz, jméno a příjmení osoby, jež pro stranu volební reklamu zaplatila, souhlas strany s touto volební reklamou, jednotková cena, webová stránka strany, kde jsou k dispozici k nahlédnutí uvedená smlouva, faktura a výpis z účtu prokazující zaplacení, souhlas strany s touto volební reklamou.


Zdůvodnění a zdroje

Vybraná změna v minulosti

Aktualizace: 07/2016 Historie změn parametru

Efektivita:
50 %
Současný stav:
70 %
Návrh je v Senátu

Návrh novely zákona o volbách do Parlamentu ČR, který je v Senátu, požaduje, aby propagace, volební agitace šířené prostřednictvím komunikačních médií a billboardy identifikovaly jejich zadavatele, zpracovatele stejně jako politické strany či nezávislé kandidáty.

V porovnání se současným stavem


Aktualizace: 10/2017 Historie změn parametru

Efektivita:
50 %
Současný stav:
100 %
Právní předpis je účinný a funguje

Zákon o volbách do Poslanecké sněmovny, ve znění účinném od 1. ledna 2017, požaduje, aby propagace, volební agitace šířené prostřednictvím komunikačních médií a billboardy identifikovaly jejich zadavatele, zpracovatele stejně jako politické strany či nezávislé kandidáty.