English

Protikorupční barometr



Současný stav parametru

Transparentní financování politických stran — #43 Identifikace fyzických osob platících straně přímo volební reklamu

Na každé volební reklamě, například billboardu, by měly být následující údaje: pokud by volební reklama byla placena z transparentního účtu strany: číslo smlouvy, číslo faktury, číslo transparentního účtu, datum odeslání peněz, jednotková cena, webová stránka strany, kde jsou k dispozici k nahlédnutí uvedená smlouva, faktura a výpis z účtu prokazující zaplacení; pokud by volební reklama byla placena přímo fyzickou osobou (mimo účetnictví a transparentní účet strany): číslo smlouvy, číslo faktury, číslo transparentního účtu, datum odeslání peněz, jméno a příjmení osoby, jež pro stranu volební reklamu zaplatila, souhlas strany s touto volební reklamou, jednotková cena, webová stránka strany, kde jsou k dispozici k nahlédnutí uvedená smlouva, faktura a výpis z účtu prokazující zaplacení, souhlas strany s touto volební reklamou.


Zdůvodnění a zdroje

Historie změn

10/2017 aktuální Zákon o volbách do Poslanecké sněmovny, ve znění účinném od 1. ledna 2017, požaduje, aby propagace, volební agitace šířené prostřednictvím komunikačních médií a billboardy identifikovaly jejich zadavatele, zpracovatele stejně jako politické strany či nezávislé kandidáty. Efektivita
50 %
Současný stav
100 %
Více
01/2017 Zákon o volbách do Poslanecké sněmovny, ve znění účinném od 1. ledna 2017, požaduje, aby propagace, volební agitace šířené prostřednictvím komunikačních médií a billboardy identifikovaly jejich zadavatele, zpracovatele stejně jako politické strany či nezávislé kandidáty. Efektivita
50 %
Současný stav
90 %
Více
08/2016 Návrh novely zákona o volbách do Parlamentu ČR, který Senát vrátil do Poslanecké sněmovny, požaduje, aby propagace, volební agitace šířené prostřednictvím komunikačních médií a billboardy identifikovaly jejich zadavatele, zpracovatele stejně jako politické strany či nezávislé kandidáty. Efektivita
50 %
Současný stav
60 %
Více
07/2016 Návrh novely zákona o volbách do Parlamentu ČR, který je v Senátu, požaduje, aby propagace, volební agitace šířené prostřednictvím komunikačních médií a billboardy identifikovaly jejich zadavatele, zpracovatele stejně jako politické strany či nezávislé kandidáty. Efektivita
50 %
Současný stav
70 %
Více
08/2015 Návrh novely zákona o volbách do Poslanecké sněmovny, jenž je v Poslanecké sněmovně, stanoví povinnost stranám zveřejňovat na internetových stránkách přehled platebních transakcí probíhajících přes zvláštní transparentní volební účet, nicméně tyto zveřejněné informace o transakcích na účtu neumožní identifikovat jednotlivá konkrétní plnění, například zaplacení billboardu v určité lokalitě, jež byly ze zvláštního transparentního účtu uhrazeny. Efektivita
50 %
Současný stav
60 %
Více