Osoba zastupující veřejný zájem, jež je v dozorčí radě veřejného podniku z titulu své politické či úřednické funkce, by měla za výkon funkce v dozorčí radě pobírat pouze odměnu pokrývající nutné náklady spojené s účastí v dozorčí radě. Osoba, jež je v dozorčí radě veřejného podniku z titulu svých odborných schopností, by měla za svou činnost pobírat odměnu odpovídající její manažerské funkci v závislosti na tom, zda funkci v dozorčí radě veřejného podniku vykonává na plný, částečný či jiný úvazek.
Pokud by osoba zastupující veřejný zájem, jež je v dozorčí radě podniku poskytujících služby veřejného zájmu z titulu své politické či úřednické funkce, pobírala za výkon této funkce pouze odměnu pokrývající nutné náklady spojené s účastí v dozorčí radě, nebylo by možné prostřednictvím jejich odměn vyvádět prostředky z těchto podniků.
Zdroje:
- OECD: Zásady OECD ohledně správy státem vlastněných společností, 2005, II.F.5.
- Úřad vlády ČR: Vládní koncepce boje s korupcí pro léta 2015 – 2017, Kapitola 2.1.2., str. 6
- Transparency International ČR, Střet zájmů – Česká republika [online], str. 5
- Fadrný, M., Bouda, P., Česko, země trafik, Frank Bold, 2014, sekce 5.2., str. 25 a bod 1, str. 26
- Obchodní společnosti ovládané státem a samosprávami: Potřebují přísnější pravidla? Ekologický právní servis a Centrum aplikované ekonomie při Institutu ekonomických studií (Univerzita Karlova v Praze), 5.11.2011, kap. 4
- Vondráček, O., Havrda, M., 21 receptů – Protikorupční kuchařka, Recept 14: Dozorčí rady veřejných podniků, prosinec 2013
Více o metodologii
Zdůvodnění a zdroje